loading...
وب سایت رسمی روستای قـره داش شهرستان ماهنشان
مـــحـمــد مــحـمــدی بازدید : 827 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

 یک سوال : ما در کجای دنیا ایستاده ایم و ایستادن امروزمان چه پشتوانه ای دارد ؟

بنظر من ایران ما سرزمینی سرفراز و دارای یک پشتوانه عظیم آزادگی و ایثار است آری چندان سخت نیست که اندکی درمورد  گذشته نه چندان دور کشورمان ، رشادت های ملت مان و زیربناهای دیروزی امروزمان بیندیشیم واز خود سوال کنیم ما در کجای دنیا ایستاده ایم برای ایستادن امروزمان چه بهائی داده ایم  برای رشد و شکوفایی وثمر دادن این درخت تنومند چه زحمتها کشیده شده است چه مردانگی هایی شده ،چه مردهایی سنگر شدند، پل شدند، اشک شدند، خون شدند ، صخره شدند، دیوار شدند و چه زنانی کوه شدند ، رنجیدند و در میان گریه هایشان خندیدند و با چشم پر اشک کوله ها را پر از امید ودلگرمی کردند وبرای مردان وبرادران وپدرانشان فرستادند آری ما در ایران، قله رفیع عزت ایستاده ایم  قله ای که شهرتش به عزتش ،به غیرت مردمش ،به ایمان و هدف والایش و به شعار هیهات من الذله  مردمانش هست وخواهد بود آری شایسته و حتی واجب است با یک حساب سرانگشتی ببینیم که

 در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ یک کیلومتر از مرزمان  2 نفر شهید دادیم

 در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ یک کیلومتر از مرزمان اسیر نداشیم

در هشت سال جنگ تحمیلی برای حفظ یک کیلومتر از مرزمان تقریبا 1 جانیاز داده ایم

آری دوستان با نگاه کوتاهی به عقب سر به راهی که آمده ایم می فهمیم که ما زنده ایم تا پاس بداریم زحمت عزیزانی را که از راحتی در خونه هایشان گذشتند تا امروز ما در خانه هایمان امنیت داشته باشیم ما باید پاس بداریم ایثار آنهایی را که قید زن وزندگی وفرزند وپدرو مادر را زدند و سنگر ها را برگزیدند کاش یادمان باشد که تا عمر داریم مدیون شهدا وجانبازان وایثارگران وآزادگان کشورمان هستیم .درود بر ایشان و امام عزیزمان.

خطوط مرزی ایران و عراق

دو کشور ایران و عراق در مسافتی حدود 1336 کیلومتر دارای مرز مشترک می باشند که حدود 84 کیلومتر از آن مرز مشترک آبی (اروند رود) می باشد و مابقی زمینی است. به ترتیب استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در این خط ممتد و طولانی با عراق هم مرز هستند. دو رود دجله و فرات در شمال بصره در ناحیه ای به نام «القرنه» به یکدیگر می پیوندند و شط العرب را تشکیل می دهند و سپس در مسیر رودخانه، مرز بین المللی ایران و عراق را با نام «اروند رود» می شناسیم.

به طورکلی مرز مشترک دو کشور از شمال اشنویه تا مهران و دهلران دارای 9 معبر و گذرگاه می باشد و بیشترین ناحیه آسیب پذیر مرزی در طول این سالها، 84 کیلومتر مرز مشترک آبی میان دو کشور به شمار می آید.

مروری بر آمار شهداء، جانبازان و آزادگان

افرادی که در درگیری های مستقیم دفاع مقدس شهید شده اند 172000 نفر و شهدای بمباران های دشمن 16000 نفر می باشند

جمع شهدای جنگ تحمیلی به 188000 نفر وتعداد  آزادگان ایران درجنگ 42175 نفر می باشد

بیشترین شهید دفاع مقدس را در سال 1365 داشته ایم با 41000 شهید

سن 72% از شهداء (یعنی حدود 155000 نفر) بین 16 سال تا 25 سال است یعنی نوجوان و جوان

بیشترین تعداد شهید از جهت سن 20 ساله می باشند با تعداد 30000 نفر در جنگ تحمیلی به طور میانگین از هر 230 نفر جمعیت کشور یک نفر به شهادت رسیده است. در این میان استان اصفهان از هر 144نفر یک نفر و قم از هر 148 نفر یک نفر و استان سمنان از هر 155 نفر یک نفر به شهادت رسیده اند.

در میان اقشار جامعه روحانیت بیش از ده برابر میانگین کل جامعه به شهادت رسیده اند و بیش از 5 برابر میانگین جامعه شهید داده اند(یعنی فرزندانشان به شهادت رسیده اند).

شهدای مؤنث بیش از 6400 نفر و نزدیک به 3% کل شهدا می باشند.

حدود 56000 نفر از شهدا متاهل و بقیه مجرد بوده اند. اگر این نکته را که اکثریت قاطع شهداء مجرد بوده اند و در بین متاهلین، آنان که فرزندان کمتری داشته اند نسبت بیشتری را دارا هستند، در کنار این نکته قرار دهیم که حدود 97% شهداء به قشر مستضعف تعلق دارند، می توان این نتیجه را گرفت که هر که سبکبارتر بوده است سبکبال تر به معراج شهادت پرواز کرده است.

و اما آمار جانبازان دفاع مقدس با درصدهای جانبازی آنها به این ترتیب می باشد:

زیر 25%      219500

تا 50%     151800

تا 70%      19700

70%     7500

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف از راه اندازی این وبسایت شناساندن ارمان واهداف و ویژگی های روستاست ***** همچنین جهت هر گونه نظر و انتقادات میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید 09195472889
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وبلاک روستا چطوره؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 222
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 211
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 459
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 10,408
  • بازدید سال : 54,177
  • بازدید کلی : 683,924
  • کدهای اختصاصی